Uncategorized

خرید لباس فرم : اهمیت استفاده از لباس فرم در شرکت ها و کسب و کارها

خرید لباس فرم

لباس های فرم معمولا نشان دهنده ی هویت یک کسب و کار محسوب می شود و به همین دلیل می توان لباس فرم را متمایز کننده یک کسب و کار از کسب و کار دیگر دانست. در ادامه این مطلب به اهمیت خرید لباس فرم برای کسب و کارها می پردازیم که می تواند سرمایه گذاری عالی برای کسب و کارها باشد !

چرا باید به دنبال خرید لباس فرم برای کسب و کار خود باشیم ؟

تیم سازی

لباس فرم یک منبع عالی برای ایجاد تیم برای کارکنان شما است و می تواند خدمات کلی مشتری و همچنین آگاهی از نام تجاری کسب و کار شما را بهبود بخشد. لباس کار همچنین می تواند به ارتقای اتحاد ، وحدت و غرور کارکنان نیز کمک کند. به طور خلاصه ، خرید لباس فرم برای کسب و کار ، روحیه تیمی کارکنان شما را تقویت می کند. به این ترتیب ، زمانی که  کارکنان و مدیران یک لباس یکسان می پوشند ، نشان می دهد که همه آنها عضو یک تیم هستند.

ایجاد برابری با خرید لباس فرم

یکی از مزایای اصلی لباس فرم این است که نگرانی کارکنان شما را در مورد لباس پوشیدن در محل کار کاهش می دهد و استرس زیادی را در ابتدای آغاز کار از بین می برد ! به این ترتیب ، فشار عدم رعایت روند مد و داشتن جدیدترین لباس ها از بین می رود. متأسفانه ، افراد می توانند با کلمات دیگران را برنجانند ، بنابراین به کارمندان خود این فرصت را ندهید که باعث ایجاد محیط کاری منفی شوند !

صرفه جویی در خرید لباس جدید

شما هم احتمالا هر چند وقت یکبار در کمد لباس خود نگاهی می کنید و احتمالا به دنبال لباس جدیدی برای پوشیدن هستید؟ لباس کار به طور خودکار این مشکل را برای شما از بین می برد. این موضوع نه تنها برای یک شرکت مفید است ، بلکه زندگی کارکنان را نیز آسان تر می کند. کارکنان می توانند در زمان و هزینه خود با لباس های اختصاصی شرکت در هزینه های خود صرفه جویی کنند.

خرید لباس فرم و ایجاد حس اجتماعی بودن

پوشیدن یونیفرم مشابه با همکاران شما می تواند روحیه تیمی را در شرکت شما ایجاد کند. صرف نظر از اینکه فرد در یک شرکت چقدر مقام و منرلت بالاتری داشته باشد ، لباس فرم همه را در یک قاب قرار می دهد.

نمایندگی برند شما

کارکنان شما قلب و روح تجارت شما هستند و بدون آنها نمی توانید به اهداف خود برسید. لباس فرم دارای پیامی است که می خواهید شنیده شود. کارکنان شما نمایندگی شرکت شما را در هر کجا که لباس فرم شما را می پوشند انجام می دهند. از آنجا که لباس های کار اغلب نام و نشان شرکتی را که نمایندگی می کنند نشان می دهد ، این کار به افزایش آگاهی از نام تجاری شما نیز کمک می کند.

ظاهر حرفه ای با خرید لباس فرم

خرید لباس فرم ، ظاهری حرفه ای و اجرایی به کارکنان می دهد. وقتی مشتری برای اولین بار کارمند شرکتی را که با آن کار می کنند می بیند و کارمند ظاهری شیک داشته باشد ، قطعا مشتری حس بسیار بهتری خواهد داشت. همچنین داشتن لباس فرم برای کسب و کار به جلوگیری از هرگونه نقض قوانین لباس که می خواهید از آنها اجتناب شود ، جلوگیری می کند.

کارکنان خود را ایمن نگه دارید

صرف نظر از صنعت شما ، ایمنی کارکنان همیشه یک نگرانی اصلی برای شما خواهد بود. این موضوع به ویژه در زمینه های خدماتی بیشتر حائز اهمیت می شود چرا که در آن مواد شیمیایی ، مواد قابل اشتعال یا سایر مواد خطرناک باید مورد استفاده قرار گیرند. پیشرفت در صنعت پارچه و طراحی یکنواخت در طول این سالها با ارائه حفاظت ، میزان خسارات  “در محل کار” را بسیار کاهش داده است. لباس کار اطمینان می دهد که همه افراد در هر محیط کاری مشخص به عنوان کارمند قابل شناسایی هستند و نه مشتری یا افراد دیگر ! این امر به ویژه در زمینه های ایمنی عمومی ، خدمات خانه از نظافت تا کنترل آفات بسیار مهم تلقی می شود. اگر کارگران شما نیاز به ورود به منازل یا تعامل با مردم دارند ، لباس کار می تواند به ایجاد حس اعتماد کمک کند. خرید لباس فرم ، روش ارتباطی را برای کارکنان و مشتریان فراهم می کند تا همه راحت باشند و در معرض خطر قرار نگیرند.

لباس فرم نه تنها از نظر فیزیکی کارکنان را از آسیب محافظت می کند ، بلکه امنیت آن ها را نیز تامین می کند. بسته به نوع کار شما ، خطرات زیادی می تواند در محل کار وجود داشته باشد ، بنابراین مهم است که کارکنان شما لباسی مناسب بپوشند که آنها را ایمن نگه می دارد.

خرید لباس فرم تنها برای نمایش نیست !

در برهه ای از زمان ، بسیاری از ما تجربه پوشیدن لباس فرم در محل کار را خواهیم داشت. اگرچه که ما فکر می کنیم هدف از لباس فرم این است که زیبا و منسجم به نظر برسیم ، اما ممکن است همیشه اینطور نباشد. هنگامی که یک شرکت در مورد مدیریت یکنواخت خود جدی است ، از لباس کارکنان برای ارائه خدمات مختلف استفاده می کند.

خرید لباس فرم

کدام صنایع باید از لباس فرم استفاده کنند؟

در حالی که مزایای استفاده از لباس فرم مشخص است ، برخی صنایع بیشتر از بقیه از مزایای خرید لباس فرم استفاده می کنند بنابراین این چهار صنعت به طور خاص باید توجه بیشتری به انتخاب لباس های فرم خود داشته باشند.

مدارس و دانشگاهها

در محیط مدرسه ، لباس یک دست برای دانش آموزان و کارکنان ، احساس وحدت ایجاد می کند. برای دانش آموزان ، داشتن لباس فرم اختصاصی هزینه های والدین را کاهش می دهد ، چرا که آنها دیگر مجبور نیستند در طول مدت تحصیل لباس های مختلفی خریداری کنند. همچنین یونیفرم و یا لباس فرم همه دانش آموزان را در شرایط مساوی قرار می دهد بنابراین دانش آموزانی که وضعیت اقتصادی بهتری دارند به دلیل لباس های خود مورد توجه بیشتر قرار نخواهند گرفت !

لباس فرم به گونه ای خاص به دانش آموزان اجازه می دهد تا بر مطالعات خود تمرکز بیشتری داشته باشند. لباس فرم همچنین حس تعلق و هویت را برای دانش آموزان ایجاد می کند و حس همزاد پنداری بیشتری نسبت به مدرسه و همکلاسی های خود خواهند داشت. لباس مدرسه نیز به دانش آموزان نحوه درست لباس پوشیدن را آموزش می دهد. پس از فارغ التحصیلی وقتی به دنیای کار می روند و مجبورند پیراهن یقه دار و شلوار بلند بپوشند ، از انجام این کار راحت خواهند بود. اهمیت پوشیدن لباس فرم مدرسه می تواند حتی فراتر از کلاس درس باشد !

در حالی که لباس دانش آموزان اولین اولویت مدارس می باشد ، اما مزایای مختلفی هم برای استفاده از لباس فرم مدرسه برای کارکنان وجود دارد. کارکنان در بخش های مختلف ، می توانند از لباس فرم استفاده کنند تا زمانی که کسی به خدمات آنها نیاز دارد به راحتی شناسایی شوند.

لباس کار

لباس کار یک نوع کلی لباس فرم است که می تواند برای همه نوع کسب و کاری از خرده فروشی گرفته تا کارمندان اداری کاربرد داشته باشد. یک لباس کار معمولاً لوگوی شرکت و نام کارمندان را هم بر روی خود دارد که به مشتری و سایر کارکنان می تواند کمک بسیاری در محیط کاری کند.

مزایای پوشیدن لباس فرم در محل کار هم برای کارمند و هم برای کارفرما گسترده است. اغلب کارفرمایان لباس فرم را به عنوان بخشی از مزایای شرکت ارائه می دهند ، بنابراین کارمندان هزینه ایی برای خرید لباس کار نخواهند داشت. معمولا لباس های فرم از دوام بیشتری نسبت به لباس های معمولی برخوردارند ، بنابراین کارکنان نگران کیفیت لباس خود نخواهند بود.

مانند لباس های فرم مدرسه ، یکی از مزایای پوشیدن لباس فرم در محل کار ، وحدت ایجاد شده است. همه افراد یک نوع لباس می پوشند ، بنابراین اخلاق کاری آنها چیزی است که جلوه می کند ، نه انتخاب لباس آنها.

لباس کار نیز به نفع کارفرما است. وقتی کارکنان لباس یکسان می پوشند ، مشتریان راحت تر آنها را می یابند. این موضوع باعث افزایش رضایت مشتری می شود. کارکنانی که لباس یکسان می پوشند ، احساس وحدت و فداکاری می کنند و بنابراین بهره وری بیشتری در محیط کاری خواهند داشت.

بیمارستانها و درمانگاهها

در محیط پزشکی ، اسکراب ها لباس انتخابی هستند. اسکراب ها دارای مزایای متعددی هستند. این نوع لباس ها در زمینه بهداشتی کمک بسیاری می کنند. اسکراب ها به راحتی ضدعفونی می شوند تا مرکز پزشکی تمیز بمانند. جراحان و پرسنل جراحی قبل از ورود به اتاق جراحی از اسکراب های تازه استفاده می کنند تا از بیماران در برابر میکروب های پوشیده شده محافظت کنند. اسکراب ها نیز از مواد محکم تری نسبت به لباس های معمولی ساخته شده اند ، به این معنی که به راحتی تمیز می شوند. بیمارستان ها یا مراکز جراحی ، ممکن است دارای فضایی اختصاصی برای ضدعفونی و تمیز کردن اسکراب ها باشند تا از بیماران محافظت شود.

اسکراب ها راحت هستند ، که به متخصصان پزشکی مشغول که در تمام طول روز در حال فعالیت هستند کمک می کند. آنها دارای طیف وسیعی از سبک ها و چاپ های سرگرم کننده هستند تا به بهبود روحیه بیماران کمک کنند. سرانجام ، اسکراب به بیماران کمک می کند تا پزشکان و پرستاران را در صورت نیاز به سرپرستی تشخیص دهند.

ایمنی عمومی

افسران پلیس و آتش نشانان برای محافظت از خود به لباس فرم اختصاصی احتیاج دارند. در حالی که پوشیدن لباس هایی که تشخیص متخصصان ایمنی را آسان می کند ، مهم است ، اما این لباس ها باید جنبه امنیت را هم مورد توجه قرار دهند بنابراین باید از افراد در برابر گلوله ، آتش سوزی و سایر خطرات در امنیت عمومی محافظت کنند. برخی از لباس های متحرک دارای پارچه منعکس کننده روشن هستند تا از متخصصان ایمنی عمومی در برابر تصادفات هنگام توقف ترافیک یا هدایت خودروها در اطراف یک خطر محافظت کنند.

خرید لباس فرم

انواع مواد اولیه برای ساخت لباس فرم ها

نایلون

 بسیاری از پارچه هایی که برای ساخت لباس فرم استفاده می شود از نوع نایلون هستند. نایلون یک فیبر مصنوعی است که اغلب در لباس های فرم مدرسه استفاده می شود. این نوع پارچه مزایای بیشماری نسبت به پارچه های دیگر دارد. از یک جهت ، وزن آن سبک است و باعث خنکی و راحتی آن می شود. همچنین از استحکام و نگهداری مناسبی برخوردار است ، که آن را به گزینه ای مناسب برای لباس های مدرسه تبدیل می کند.

 پلی استر

 پلی استر یکی دیگر از انواع پارچه معمول برای ساخت لباس فرم می باشد. این نوع از پارچه بیشتر به دلیل داشتن ویژگی های زیاد به گزینه مناسب دیگری برای ساخت لباس فرم ها تبدیل شده است. این نوع پارچه ها فوق العاده بادوام هستند و رنگ آمیزی و سفارشی کردن آن آسان و پوشیدن آن برای بچه ها بسیار مناسب به نظر می رسد. همچنین مقاوم در برابر چین و چروک است و ظاهری یکنواخت را در تمام طول روز حفظ می کند.

 داکرون

Dacron همچنین یک نوع پارچه مصنوعی است که شباهت بسیاری به پلی استر دارد. این پارچه بیشتر برای تقویت لباس هایی مانند شلوار و دامن استفاده می شود. داکرون می تواند از سایش لباس های فرم جلوگیری کند.

 پشم

لباس های فرم معمولاً فقط از پشم ساخته نمی شوند. با این حال ، معمولاً در ترکیب با پارچه های دیگر مانند پلی استر در بلوز و کاپشن ها در لباس های فرم استفاده می شود. این نوع پارچه به طور طبیعی ضخیم ، نرم و گرم است و می تواند برای لباس فرم های زمستانی گزینه بسیار مناسبی باشد.

 پنبه

پنبه یکی از محبوب ترین پارچه ها برای ساخت لباس فرم می باشد که که در لباس های فرم مدرسه هم استفادهای زیادی دارد. این نوع پارچه ها معمولا مقرون به صرفه هستند و به راحتی قابل رنگ آمیزی هستند و همچنین می توانند در طولانی مدت هم مقاومت قابل توجهی داشته باشند. پنبه بافته شده ، راحت و با دوام است و برای کودکان مناسب است. گاهی پنبه با پلی استر ترکیب می شود تا از کوچک شدن و چین خوردگی آن جلوگیری کند.

لباس فرم های کسب و کار را از کدام تولیدکننده خریداری کنم؟

در ادامه به نکاتی در مورد نحوه انتخاب تولیدکننده لباس های فرم می پردازیم که می تواند به شما در داشتن لباس فرم هایی با کیفیت برای کسب و کارتان کمک کند.

یکی از مهمترین نکاتی که در ابتدای انتخاب تولیدکننده لباس فرم باید به آن توجه داشته باشید ، قابل شست و شو بودن لباس های فرم و مقاومت آن ها در برابر آب و مواد شستشو دهنده می باشد. به این ترتیب ، می دانید که لباس های فرم شما مطابق با استانداردهای شما خواهد بود و کارمندان شما نگران ریش ریش شدن لباس ها بعد از چندین شستشو نخواهند بود.

تولیدکننده لباس فرمی انتخاب کنید که نه تنها از روشهای پایدار محیط زیست استفاده می کند ، بلکه از پارچه ای که نیازهای کسب و کار شما را برآورده می کند نیز استفاده می کند. هر شغلی به یک سبک لباس خاص نیاز ندارد ، بنابراین از کیفیت مواد اولیه به کار رفته در لباس های فرم مطمئن شوید.

تولیدکننده لباس فرمی را انتخاب کنید که طیف گسترده ای از گزینه های مختلف را برای لباس های فرم ارائه می دهد. بسته به عنوان شغلی ، برخی از کارکنان شما ممکن است به لباس فرم آستین بلند و پارچه سنگین تر احتیاج داشته باشند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است آستین کوتاه و پارچه سبک تر را ترجیح دهند. داشتن گزینه های مختلف و انتخاب انواع پارچه ها ، سبک ها ، رنگ ها و اندازه های متناسب با نیازهای کارکنان و وظایف شغلی آنها باعث می شود احساس راحتی بیشتری کرده و تصویر برند شما را بهبود بخشد.

وقتی نوبت به گسترش نام تجاری کسب و کار شما می رسد ، یکنواخت سازی مناسب کارکنان شما در بلندمدت کم هزینه ترین بخش از تصویر کلی شرکت است. داشتن یک برنامه دقیق برای خرید لباس فرم باعث می شود که کارکنان شما در محل کار از ارباب رجوع متمایز شوند. لباس فرم های خود را با آرم ، رنگ ، طرح و سایر موارد منحصر به فرد برای دستیابی به اهداف شرکت خود به کار بگیرید. نام تجاری بهتر به معنای خدمات بهتر به مشتریان است زیرا به مشتریان کمک می کنید تا کارکنان شما را به راحتی بشناسند تا بدانند در صورت نیاز به کجا باید مراجعه کنند.

نتیجه گیری

اهمیت پوشیدن و خرید لباس فرم با توضیحاتی که در این مطلب به آن ها پرداختیم کاملا روشن به نظر می رسد و به این ترتیب در بسیاری از صنایع ، لباس فرم امری ضروری به نظر می رسد که می تواند به  وحدت و حتی ایمنی بیشتر کمک کند. بنابراین با انتخاب لباس فرمی با کیفیت برای کسب و کار خود علاوه بر زیبایی بیشتر به بازدهی و راندمان کلی کسب و کار خود نیز کمک خواهید کرد و به نوعی می تواند سرمایه گذاری بلند و کوتاه مدتی برای تجارت شما محسوب شود.

Related Posts