Uncategorized

خصوصیات لباس حراست

لباس حراست چه خصوصیاتی دارد؟

بیشتر نیرو های حراست دارای لباس حراست که شباهت هایی با لباس نظامی دارند، می باشند. خصوصیات لباس حراست شامل کلاه، کفش، پیراهن، شلوار و کشکول است. لباس حراست ظاهری تقریبا شبیه به لباس های نیرو انتظامی دارد. سازمان ها و شرکت های زیادی وجود دارند که بر منظم بودن لباس فرم و یکپارچه بودن اعضای خود تاکید می کنند و معتقد هستند که تمامی افراد از جمله نیرو های حراست، باید لباس های آراسته و مشخصی بر تن داشته باشند. در این مقاله قصد داریم خصوصیات لباس حراست را بررسی کنیم. همچنین به شما اطلاعاتی را درباره این نوع لباس ها ارائه خواهیم کرد.

لباس حراست آبی

مشخصات لباس حراست

از مشخصات لباس حراست می توان به سایز و رنگ لباس اشاره کرد. لباس حراست با توجه به فرد مورد نظر برای نگهبانی، سایز مختلفی دارد. برای مثال اگر شخص نگهبان فردی چاق باشد، باید از سایز بندی بزرگتری استفاده کرد.

لازم به ذکر است که لباس های حراست در سراسر ایران دارای سایز بندی های متنوع و متفاوت می باشند. در انتخاب سایز، معمولا لباس های حراستی را انتخاب کنید که نه زیادی گشاد و نه زیادی تنگ باشند. زیرا قرار است فرد برای ساعت های زیادی این لباس را بر تن کند و وظیفه نگهبانی را بر عهده بگیرد، پس باید لباسی انتخاب شود که شخص نگهبان در آن راحت باشد و احساس ناراحتی نکند.

رنگ لباس حراست نیز یکی دیگر از مشخصات می باشد. به طور کلی اکثر لباس های حراست رنگ های بسیار متفاوتی دارند. اما برخی از لباس های حراست دارای رنگ های آبی آسمانی و مشکی می باشند.

ویژگی های لباس فرم حراست

پارچه

در دوخت و طراحی لباس فرم حراست باید از مرغوب ترین و بهترین پارچه ها استفاده شده باشد. بد بودن جنس پارچه باعث ایجاد بیماری های پوستی و حساسیت هایی برای فرد نگهبان خواهد شد. همین امر ممکن است تمرکز نگهبان را برهم بزند و از وظیفه اصلی خود باز بماند.

طرح

طرح انتخابی لباس حراست باید به گونه ای باشد تا فرد نگهبان از دیگر افراد و پرسنل تشخیص داده شود. استفاده از طرح های خلاقانه و اختصاصی یک اداره برای لباس حراست، قابل تحسین خواهد بود و نشان دهنده این است که آن اداره به تمامی جزئیات توجه می کند.

استاندارد

تمامی استاندارد ها از نظر سایز و اندازه و رنگ رعایت شود. لباس حراستی خوب است که تمامی استاندارد ها در دوخت و طراحی آن رعایت شده باشد. همچنین فرد نگهبان باید در آن احساس راحتی داشته باشد.

الگو

استفاده از یک الگوی متفاوت و خاص می تواند شخص نگهبان را از دیگر اشخاص متمایز کند. هرچه الگوی استفاده شده خاص تر و جدید تر باشد، توجه بیشتری جلب اداره و فرد نگهبان خواهد شد.

البته الگو نباید به گونه ای باشد که شخص نگهبان تمرکز خود را از دست بدهد و از وظیفه اصلی خود که نگهبانی است، باز بماند.

کیفیت

کیفیت لباس حراست نیز بسیار مهم و حیاتی است. اگر لباس حراستی از کیفیت مناسب برخوردار نباشد، بدون شک مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. برای مثال فردی که قرار است نگهبانی کند و مراقب اداره باشد، تمرکز خود را از دست خواهد داد. همین امر باعث می شود تا به راحتی سارقان به اداره بیایند و اشیای قیمتی را به سرقت ببرند. بدون اینکه شخص نگهبان متوجه حضور آن ها شود.

سایز

سایز و اندازه لباس حراست نیز یکی از ویژگی هایی است که باید جدی گرفته شود. اگر به سایز لباس حراست توجه نشود، ممکن است لباس بیش از حد برای شخص نگهبان گشاد و یا بیش از حد تنگ باشد و موجب نارضایتی او شود.

سایز لباس حراست

سایز لباس حراست باید با توجه به اندام و قد نگهبان انتخاب شود. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات قدی و اندازه ای مواجه شوید که در نهایت تمرکز نگهبان از دست خواهد رفت.

وزن

به دلیل موقعیت شغلی و شرایطی که شخص نگهبان دارد، باید حتما لباس حراست از وزن پایینی برخوردار باشد. نیروی حراستی باید همواره آماده باشد تا در صورت بروز اتفاقی، به سرعت عکس العمل نشان دهد و اجازه ندهد تا وسیله ای به سرقت برود و اتفاق بدی رخ دهد.

سبک بودن لباس حراست یکی از مهم ترین نکاتی است که حتما در دوخت و انتخاب لباس باید به آن توجه شود. سنگینی لباس حراست موجب می شود تا نیروی حراستی عکس العمل های کندی هنگام بروز اتفاق از خود نشان دهد و در نتیجه حادثه به بد ترین شکل ممکن، ایجاد شود.

در حالی که اگر لباس حراست از وزن پایینی برخوردار باشد، نیروی حراستی می تواند عکس العمل های سریعی از خود نشان دهد و باعث جلوگیری از بروز مشکلات بسیار زیادی شود.

خصوصیات لباس حراست – جمع بندی نهایی

امروزه بسیاری از سازمان ها و ادارات از لباس فرم اداری استفاده می کنند. برای مثال لباس فرم سپاه مورد استفاده شاغلین در سپاه می باشد. لباس فرم کشتیرانی مخصوص ملوانان و ناخدا، لباس فرم سازمانی مخصوص افراد شاغل در سازمان های مختلف، لباس فرم مدارس مخصوص دانش آموزان، لباس فرم کارگاهی مخصوص کارگران کارگاه، لباس فرم رانندگان مخصوص رانندگان اتوبوس و قطار، لباس فرم مهماندار و خلبان مخصوص مهمانداران و خلبانان هواپیما و دیگر لباس فرم ها، در ایران وجود دارند که استفاده می شود.

شما می توانید برای خرید لباس حراست به لباس فروشی های سطح شهر خود مراجعه کنید که کمی وقت گیر و زمان بر است. امروزه سایت های لباس فرم فروشی آنلاین در کشور وجود دارند. شما می توانید با مراجه به این سایت ها، لباس فرم مورد نظر خود تان را خریداری کنید.

اگر به سایت های مختلف فروش لباس فرم و لباس حراست آنلاین مراجعه کردید و مشاهده کردید که قیمت ها متفاوت است، شوکه نشوید؛ زیرا لباس فرم ها از نظر جنسی، اندازه ای و حتی شکلی با یکدیگر فرق دارند و عوامل زیادی بر روی تعیین قیمت نقش دارند.

وجود سایت های فروش لباس فرم آنلاین باعث راحتی حال شما خواهد شد و دیگر نیازی به رفتن مغازه و درخواست سفارش ندارید؛ این کار باعث می شود تا در زمان نیز صرفه جویی کنید و وقت خود را صرف کار مهم تری کنید.

توجه داشته باشید که شما می توانید طرح اختصاصی خود را به این سایت ها ارسال کنید و با پرداخت پول بیشتر، لباس فرم اختصاصی خود را درخواست دهید و به آن ها بگویید که طرح ارسالی شما را بر روی لباس فرم درج کنند.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید و بتوانید از نکاتی که گفته شد، استفاده کنید. مطالبی که گفته شد، بخشی از ویژگی های و خصوصیات لباس فرم حراست بود. پیشنهاد می کنیم هنگام خرید لباس حراست، حتما به نکات و ملاک هایی که گفته شد توجه کنید.