یونیفرم

یونیفرم مدرسه دخترانه و پسرانه : اهمیت پوشیدن و کیفیت آن !

یونیفرم مدرسه دخترانه

امروزه در قرن بیستو یکی زندگی می کنیم که اهمیت بسیاری متوجه نوع لباس پوشیدن و کیفیت کلی آن می باشد و می توان گفت که لباس ها به نوعی بیانگر خصوصیات اجتماعی و حتی دریافت احترام از سایر افراد در نگاه اول محسوب می شود. لباس ها می توانند در کمتر از یک روز به یک ترند تبدیل شوند و بسیاری را به دنبال خود بکشانند ، بنابراین طبیعی است که تولیدکنندگان به دنبال ترند کردن محصولات خود باشند. با این تفاسیر ، انتخاب لباس و یا یونیفرمی مناسب برای کاربردهای مختلف از جمله یونیفرم مدرسه دخترانه و پسرانه ، می تواند نقش کلیدی در شکل گیری اجتماعی داشته باشد. در ادامه این مطلب با هم نگاهی به اهمیت نوع و کیفیت یونیفرم های مدارس دخترانه می پردازیم.

یونیفرم به چه معناست ؟

کلمه یونیفرم به معنای پایداری و یک شکل بودن می باشد و این کلمه ارزش بالایی در تمدن ها دارد ، چرا که معمولا هر یک از تمدن ها یک سری ویژگی ها و خصوصیات ظاهری مشترکی داشته و دارند. بنابراین می توان گفت که اصول یونیفرم به تقسیم کردن افراد به گروه های مختلف با یک سری از ویژگی های مشترک اشاره دارد و می توان به راحتی با توجه به نوع پوشش یک دسته از این افراد به ویژگی های مشترک آن ها پی برد ، برای مثال با دیدن یونیفرم مدرسه دخترانه می توان به نام مدرسه و محل آن پی برد.

با توسعه تمدن ها و توسعه ابزار آلات یکی از اولین استفاده های یونیفرم در جنگ ها دیده شد که افراد یک جبهه برای شناسایی بهتر دشمن از خودی ها ، لباس یکدست و یا یونیفرمی را به تن می کردند. با این توضیحات می توان به اهمیت انتخاب رنگ ها هم پی برد چرا که نزدیک بودن رنگ ها می تواند به نوعی موجب گیج شدن افراد شود و توانایی تشخیص هر یک از گروه ها را سخت تر کند.

یونیفرم هایی که هویت افراد را می سازند !

امروزه تحصیل کودکان و افزایش رتبه علمی آن ها بسیار اهمیت تلقی می شود چرا که کودکان آینده سازان کشورها محسوب می شوند و دانش بیشتر ان ها به پیشرفت و توسعه بیشتر کشورها کمک می کند. بنابراین ایجاد رابطه ایی سازنده میان دانش آموزان با استفاده از یونیفرم می تواند به ساخت هویت دانش آموزان و حتی مدرسه آن ها منجر شود که چیزی جز پیشرفت و مباحث سازنده مثبت برای عوامل آن به همراه نخواهد داشت !

چرا انتخاب یونیفرم مدرسه دخترانه و پسرانه از اهمیت بالایی برخوردار است ؟

همانطور که اشاره کردیم ، لباس ها می توانند نقش اساسی در زمینه های مختلف بازی کنند و حتی می توانند به رفتارهای اجتماعی جهت دهی کنند و از آنجایی که معمولا در نگاه اول افراد با ظاهر خود مورد قضاوت سایرین قرار می گیرند ، می توان این انتظار را داشت تا مدیران مدارس به صورت دقیق تری به این مسئله توجه داشته باشند. یکی از مهمترین دلایلی که انتخاب یونیفرم مدرسه دخترانه و به طور کلی انتخاب یونیفرم برای هر شرکت و یا سازمانی را حائز اهمیت می کند ، مسئله تفاوت قائل شدن میان اقشار مختلف جامعه می باشد که یونیفرم ها به راحتی این کار را برای افراد انجام می دهند ، برای مثال فرض کنید که وارد یک سازمان و یا ارگان و یا حتی شرکتی برای انجام امور خود می شوید ، معمولا اولین نکته ایی که توجه شما را جلب خواهد کرد تفاوت نوع لباس پوشیدن ارباب رجوع ها با کارمندان خواهد بود و اگر شرکتی از این اصول (یکدست بودن کارمندان از لحاظ ظاهری) تبعیت نکند ، می تواند سرعت روند انجام کار ارباب رجوع خود را کندتر کند.

در ادامه مثالی که با هم بررسی کردیم ، فرض کنید که همه کارمندان شرکت مورد نظر از یک نوع یونیفرم استفاده می کنند ، با این فرض ، علاوه بر اینکه روند انجام کار ارباب رجوع می تواند سریع تر پیش رود ، پوشیدن یونیفرم می تواند جلوه و احترام بیشتری برای شرکت و یا ارگان به همراه داشته باشد. با این توضیحات ، تفاوتی از این لحاظ نمی تواند میان شرکت و یا دانش آموزان یک مدرسه وجود داشته باشد و یکدستی دانش آموزان با پوشیدن یونیفرم مدرسه دخترانه می تواند نظم و همکاری با همنوع را برای افراد به دنبال داشته باشد. معمولا در مورد نوع یونیفرم انتخابی مدارس ، دانش آموزان می توانند با یونیفرم با کیفیت ، بازدهی بیشتری هم در هنگام فعالیت در مدرسه داشته باشند و مباحث را بهتر یاد بگیرند.

یونیفرم مدرسه دخترانه

قیمت بالا و کیفیت پایین یونیفرم مدرسه دخترانه و پسرانه

به نکات مثبت پوشیدن یونیفرم مدرسه دخترانه و به طور کلی یونیفرم های سازمان ها و ارگان ها پرداختیم ، اما معمولا هر مبحث ، موافقان و مخالفان خود را دارد و پوشیدن یونیفرم هم از این قائده مستثنی نیست. به این ترتیب افرادی هستند که مخالف پوشیدن لباس فرم دانش آموزان هستند و بر این باور هستند که قیمت بالای این یونیفرم ها و کیفیت بعضا پایین آن ها می تواند حتی باعث کاهش روند تحصیل دانش آموزان شده و آن ها را با مشکلاتی روبرو کند و معمولا دلیل اصلی مخالفان دو مورد اول یعنی قیمت بالا و کیفیت پایین یونیفرم هاست که می تواند به دغدغه ی اصلی دانش آموزان و والدین آن ها تبدیل شود ! البته ناگفته نماند که طراحی لباس فرم های مدرسه نیز نکته مهم دیگری است که می تواند هم تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی متناسب با طراحی لباس برای عوامل به همراه داشته باشد.

با این تفاسیر پس نباید به دنبال یونیفرم مدرسه دخترانه و پسرانه باشیم ؟

برای هر مسئله ایی می توان چندین و یا حتی هزاران دلایل مثبت و منفی بیان کرد اما معمولا می توان با قرار دادن نکات مثبت و منفی در دو طرف ترازو به دنبال طرف سنگین تر بود و آن را به عنوان تصمیم گیری نهایی در نظر گرفت. انتخاب لباس فرم مناسب یک مزیت بسیار مهمی دارد که شاید در وهله اول به آن توجه ایی نشود اما می تواند اثرات نامطلوبی بر دانش آموزان داشته باشد. این مسئله مهم چیزی نیست جز فاصله طبقاتی ! با پوشیدن لباس فرم توسط همه دانش آموزان فاصله طبقاتی در مورد ظاهر به کلی به فراموشی سپرده خواهد شد و دانش آموزان می توانند بیشتر بهم نزدیک تر شده و رابطه بهتری با هم داشته باشند. امروزه معمولا مدیران مدرسه بیشتر به فکر توسعه شخصیت دانش آموزان هستند که لباس فرم مدرسه می تواند با ایجاد امکان بیشتر فعالیت دانش آموزان با یکدیگر به توسعه شخصی بیشتر هم کمک کند.

نتیجه گیری

علاوه بر مزیت های بسیاری که پوشیدن یونیفرم مدرسه دخترانه و پسرانه می تواند برای دانش اموزان به دنبال داشته باشد ، می تواند دغدغه خرید لباس های مختلف برای هر روز از مدرسه را از فکر دانش آموزان و والدین آن ها دور کند ، بنابراین به طور کلی انتخاب و خرید لباس فرم و یونیفرمی با کیفیت و مقرون به صرفه می تواند مزیت های بیشماری برای عوامل مرتبط به همراه داشته باشد که در مورد موضوع بحث این پست می تواند شامل دانش اموزان ، والدین و کارکنان مدرسه شود. اگر برای انتخاب و یا طراحی یونیفرم مدرسه دخترانه و پسرانه نیاز به مشاوره و یا راهنمایی دارید می توانید از کارکنان و متخصصان مجرب تیم فرم ایران بهره ببرید که می توانند در تمامی مراحل طراح تا تولید لباس فرم های مدارس تجربیات خود را با شما در میان بگذارند.